"Millan?!" "Jag har gått hem? " -

Vilken underbar människa! Haha.
Gillar mina arbetskamrater skarpt!!
"är du trött nu älskling?" frågade Millan efter min första stora rusch i kassan.
"så jävla trött.. :D" trivs superbra, förutom att jag nästan klättrade över både staket och ståldörrar för att ens komma IN på Freeport-Området både idag och i onsdags. Vilken syn, Norrlänningen som inte har koll på läget för fem öre.
Idag har vi haft inventering, från 7-19, gick förvånansvärt bra! Sällskapet som gör det, hela gänget var närvarande; Therese, Thea, Millan, Carin, Glansi, Linda, Alex, Anna, Anne & jag kämpade & blipade runt i fem timmar i butiken först, fikade seriöst länge, blipade och jävlades med lagret till 4 och sen blev det donken för hela slanten.
Haft mycket intressanta pratstunder kring Norrland, vilka fördomar. ;) fast Carin gjorde hela dagen genom att prata värmländska hela dan! som hon sa " det här är endå så jävla tråkigt, så nåt måste man ju göra för att liva upp det lite!"

Har kommit fram till att Freeport är stort. :P Hittade lite kläder som jag ska köpa imorn, ska träffa Jennie också :D
ja herregud.. vad gör jag i en klädbutik som säljer plagg från NK? Gav mitt första moderåd igår.. haha, stackars arma tant! VArje gång folk frågar " Jobbar du här?" vill jag bara säga "jo det gör jag ju, men jag har gått i långkalsonger i fyra månader i sträck, så förvänta dig inget mirakel. " ;) och kassan är ett seriöst mysterium. Tar ju år och dar innan man blir klar med ett enda köp, om man ska söka på färgkoder tar det ett par år extra. :P

Var i Ullared igår, kunde inte riktigt hålla i pengarna som jag ville, Malin lyckades mycket bättre än mig för ovanlighetens skull. ;) "Du vet det där de.." Mohahahaaaaa
Jobbar på att omvända min kära vän till en äkta Norrlänning! Ikväll har det käkats en urgo middag (som vanligt) och druckits både vin och conjac med E&C. Malin jobbar kväll/natt, vilket hon inte alls hade lust med.

Nu ska det sovas, må orka upp och gå till Freeport.

Lidi ringde från P&L för ett tag sen.. saknar, saknar, saknar.

Är föresten så jävla less på hur folk beter sg ibland.. men det är nog min tur att uppleva det här nu. Synd eftersom jag vet hur vi båda känner.
Hörs då.

Längtar till Åre - Min fristad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0